pirmdiena, 2011. gada 28. februāris

26.02.11. Biķernieki. Raimonda pirmais pjedestāls un "ŠRT" otrais zelts šosezon.


Šo sestdien, "ŠRT" pilnā sastāvā ieradās Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, kur norisinājās, ziemas kausa priekšpēdējais (5-ais) posms. Uzdevumi bija vienkārši - jācīnās par uzvarām, lai saglabātu labas izredzes ziemas sezonas kopvērtējumā izcīnīt medaļas gan individuālajā, gan komandu ieskaitē. Iecerēto izdevās sasniegt daļēji...


Foto: www.musa.lv




Pirmā kvalifikācija. "Iepazīšanās".

Pirmie iebraucieni tika aizvadīti taustoties - pārbaudot tehnikas iespējas, vērojot konkurentus, pierodot pie trases seguma un īpatnībām, un kā vēlāk pierādīja otrā kvalifikācija, šāda taktika pilnībā attaisnojās.
Vislabāk šajā kvalifikācijā veicās Ermīnam, kurš jau otro sacīksti aizvadīja ar Bahiņa MAZDA MX3. Startā Ermīns saudzēja tehniku un "nesteidzās uz grūstīšanos", un arī šis lēmums attaisnojās pilnībā. Jau pirmajā līkumā, starta burzmas kontaktcīņās savu sportenieku nesavaldīja V.Saukāns, kā rezultātā Viesturs piedzīvoja kūleni jau pašā sacīkstes sākumā.
Ermīns, kurš pēc starta atradās piektajā pozīcijā, jau pēc pirmā apļa bija aizcīnījies līdz trešajai vietai, un vēlāk īstajā brīdī izmantojot "džokeri" pacēlās uz otro. Otrā vieta tika saglabāta arī līdz rūtotajam karogam.
Raimonds bija mazliet piesardzīgāks, taču nebūt ne lēnāks. Arī Raimis sacensības pirmos apļus aizvadīja lēnāk, kādu laiku atrodoties arī otrajā vietā, diemžēl ne visai veiksmīgi izmantotā "džokera apļa" izejā nācās ievērot tiesneša norādījumus un piebremzēt, palaižot garām pa pamattrasi braucošos sportistus, tādejādi zaudējot pāris pozīcijas. Taču jau pēdējā aplī Raimonds sekmīgi izmantoja izdevību, un līkuma iekšmalā aizspraucās garām A. Bogdanovičam, paceļoties uz trešo vietu un tajā arī finišējot.
Bahiņš iesāka agresīvāk, nekā komandas biedri, taču bez lieka riska. Starts tika paņemts labi, izcīnot trešo vietu un jau pēc pirmajiem līkumiem Bahs "atņēma" otro vietu R.Tauriņam. Agris acīmredzot bija nolēmis iepazīties ar trasi nedaudz cītīgāk par Ermīnu un Raimondu, un vēl pirmajā aplī nopietni apdraudēja līdera L.Vidža pozīcijas. Taču aiz muguras atstāto konkurentu lēmums izmantot "džokera apli" un tamdēļ zaudētā ērtā otrā pozīcija, lika Agrim atmest šo domu, jo arī viņš tomēr nedomāja nevajadzīgi riskēt jau pašā sākumā. Vēlāk, atrodoties ceturtajā pozīcijā, "rokas stiepiena" attālumā no trešās vietas, Bahs gar ārmalu centās apdzīt vienlaicīgi gan R. Tauriņu, gan D.Tobiasu. Tajā pašā brīdī ar iekšmalas piesegšanu pārcentās Tauriņš un uzmeta kūleni tieši priekšā Agrim. Tikai Agra pieredze un labā sagatavotība ļāva pēdējā brīdī izvairīties no sadursmes ar avarējušo Tauriņu, taču cerības uz augstāku pozīciju tika zaudētas. Agrim nācās pilnībā apstāties un apbraukt uz jumta palikušo VW Golf, kā rezultātā sasniegta tikai piektā vieta.

Otrā kvalifikācija. "ŠRT dominance".

Raimonds otrajā braucienā jau startā "izcēla" pirmo vietu. Braucot daudz ātrākā tempā kā pirmajā priekšbraucienā, pārliecinoši un bez īpašiem starpgadījumiem Raimis līderpozīciju arī spēja nosargāt līdz finišam. Tādejādi Raimonds bez liekām ceremonijām visiem nodemonstrēja, ka ŠRT vāju pilotu nav.
Šim apgalvojumam apstiprinājumu sniedza arī Ermīns. Startu, gan Ermīns nedemonstrēja tik pārliecinošu, kāds tas padevās Raimondam, bet atlikušais brauciens tika aizvadīts izcili. Jau pirmajos apļos "džokera apli" izmantoja lielākā daļa konkurentu un to prasmīgi savā labā izmantoja Ermīns. Praktiski visu atlikušo brauciena laiku Ermīnam nebija jāiesaistās tiešās cīņās ar citiem sportistiem, tādejādi Ermīns varēja demonstrēt teicamu braukšanas stilu un iemaņas. Pēdējos apļos Ermīns jau bija panācis tos sportistus, kuri izvirzījās priekšā ar "džokera" priekšrocībām, un šis bija īstais brīdis, lai šis priekšrocības izmantotu arī viņš. Īstajā brīdī izbraucot "džokera" apli, Ermīns izvirzījās vadībā un šo līderpozīciju godam nosargāja arī atlikušo apli.
Punktu "ŠRT" paraugbraucienam pielika Agris. Teicams starts, teicams brauciens un pārliecinošs finišs pirmajā vietā.
Līdz ar to Štīm Rally Team trešajā braucienā izcīnīja trīs uzvaras no trīs iespējamajām un pieteica nopietnas pretenzijas uz A. fināla starta pirmajām rindām.


Trešā kvalifikācija. "Pozīciju nostiprināšana".

"ŠRT" pēdējo kvalifikāciju priekšbraucienu aizvadīja uz tādas pašas nots kā otro.
Ermīns uzlaboja savu startu un pirmos apļus pavadīja turpat aiz līderu dueta. Vēlāk Ermīns, atradis pareizo ritmu Biķernieku trasē, vienu pēc otra apdzina starta līderus un otro braucienu pēc kārtas finišēja pirmajā vietā.
Arī Raimonds bija acīmredzami uz pareizā viļņa un bija "noķēris" īsto ritmu. Ideāls starts un tik pat lielisks brauciens, neatstāja nekādas cerības konkurentiem. Arī šajā braucienā pirmā vieta.
Bahs pēdējā priekšbraucienā nodemonstrēja lielisku startu un jau no pirmajiem apļiem dominēja braucienā. Taču vēlāk, negaidīti atvērās MAZDAs bagāžnieka vāks un kā atzina pats Agris, tas nedaudz izsita no ritma. Līderpozīciju Agris tomēr nenoturēja un finišēja kā otrais, taču rezultātos tas būtiskas izmaiņas neieviesa un vietu A finālā bija nodrošinājuši visi trīs mūsu piloti, turklāt Raimonds un Ermīns - pirmajās divās pozīcijās! Lai gan Ermīns uz starta finālā neizgāja, jo finālā ar MAZDU brauca MAZDAs un sezonas kopvērtējuma otrās vietas īpašnieks Agris, komandas labā viņš bija paveicis visu iespējamo - gūti maksimāli iespējamie kopvērtējuma punkti bez startēšanas finālā. Un galu galā Ermīna neiziešana uz starta finālā, uzlaboja Agra un Raimonda pozīcijas pie starta.

Uz kādu brīdi nelielu satraukumu, vēl pirms fināla, radīja Raimonda sportenieks. Kārtējo reizi pievīla kreisā pusass, taču atceroties notikumus pirms trīs nedēļām Brenguļos, liela panika neradās... Raimonds kopā ar Lauri (jau iepriekš rakstījām, ka Lauris dala auto ar Raimondu un ir potenciālais "ŠRT" trešais pilots uz vasaras sezonu), operatīvi "saārstēja" savu MAZDU un Raimonds bez bažām varēja gaidīt finālu...

Fināls. "Veiksme un neveiksme".
Finālā Raimonds startēja no pirmās rindas, bet Bahs no otrās. Jau no pirmajiem metriem cīņa izvērtās ļoti asa un bija skaidrs, ka finālā uz nekādiem kompromisiem neizies neviens sportists. Lielāko daļu brauciena Agris un Raimonds aizvadīja ļoti saspringtā cīņā, galu galā uz starta stājās 10 priekšbraucienu labākie piloti. Raimonds nevienu brīdi nesamazināja tempu, bet tikai to kāpināja un lauzās uz augšu pa vienai pozīcijai. Agrim savukārt, gāja daudz grūtāk - jau pašā sākumā tika piedzīvotas pāris mazas sadursmes ar konkurentiem, kas neļāva iesaistīties cīņā ar tā brīža līderiem. Vēlāk tika neveigsmīgi aizķerta kupena, kā rezultātā neizturēja stūres mehānisms, otro reizi šajā sezonā Bahiņam nācās izstāties tehnisku iemeslu dēļ... Kopš tā brīža visu komandas atbildību uz sevi uzņēmās Raimonds un ļoti aizraujošā un smagā cīņa izrāva trešo vietu, tādejādi pirmo reizi kāpjot uz goda pjedestāla!

"Štīm Rally Team" izcīnija jau otro zeltu šosezon komandu vērtējumā, kas pēc tik pārliecinoši veiktām kvalifikācijām un sportistu lieliskā snieguma ir tikai likumsakarīgi.


Kopvērtējumā situācija pirms pēdējā posma ir it īpaši saasinājusies individuālajā vērtējumā, kur teorētiskas iespējas iegūt Ziemas sezonas kausu ir septiņiem braucējiem. Līderis vēljoprojām ir Jānis nikels, bet Agris atstarpi līdz viņam ir samazinājis vairs tikai līdz 4-iem punktiem.

Arī komandu vertējuma joprojām vadībā atrodas "Folkreisa Fabrika", kas ar 27 punktu pārsvaru apsteidz "ŠRT".

Raimonds šobrīd no 14-ās vietas ir pakāpies uz 10-to un teorētiski var cīnīties arī par sudrabu kopvērtējumā.
Ermīns ar 16 punktiem savā kontā ir 19 vietā.

Kopvērtējums pēc 5-iem posmiem:

http://www.autocross.lv/AC3/wp-content/uploads/2011-FZK-Kopvērtējums2.html





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru