pirmdiena, 2011. gada 7. februāris

06.02.11. Brenguļi. "Smaga" trase un "ŠRT" uzvara.


Brenguļos "ŠRT" pārstāvēja jau ierastais trijnieks - Bahs, Ermīns un Raimonds, un darīja viņi to godam.

Šī gonka pirms starta izcēlās ar daudz rūpīgāku tehnisko pārbaudi, taču ar aizrādījumiem vai bez tiem, bet pie starta tika pielaisti visi trīs mūsu braucēji.

Pirmais "uz strīpas" šoreiz stājās Raimonds, kurš bija ielozēts A kvalifikācijas grupā, kopā ar tādiem folkreisa grandiem kā Agris Upītis un Jānis Nikels.
Pirmajā aplī Raimonds atradās trešajā vietā, zaudējot tikai iepriekšminētajiem diviem pilotiem, bet vēl apli vēlāk atkāpās uz 4-to pozīciju, trešo atdodot Jānim Matulēnam junioram. 4-to pozīciju Raimis saglabāja arī turpmākajā cīņā, taču pāris līkumus pirms finiša, ar tehnisku ķibeli izstājās priekšā esošais Matulēns juniors, tādejādi Raimonds pacēlās par vietu augstāk un finišu sasniedza kā trešais.
Otrajā iebraucienā Raimonds pēc starta līkumiem ierindojās 5-jā vietā, zaudējot tiem pašiem Nikelam un Upītim, kuri bija krietni atrāvušies, un izveidojuši savu mono cīņu par pirmo un otro vietu, kā arī Normundam Tūtaram un pirmā iebrauciena neveiksminiekam Matulēnam junioram. Šo vietu Raimis arī nevienam neatdeva, bet no šī iebrauciena tika izslēgts Agris Upītis, tātad visi pakāpās par vienu vietu augstāk un Raimondam 4-tā vieta.
Trešajā braucienā theniska defekta dēļ nestartēja Upītis, tātad izredzes bija jau labākas. Startā vadībā izvirzijās Nikels, taču prasmīgi izmantojot "džokera apli" vadībā izvirzijās Raimonds. Turpmākajos apļos viņš godīgā cīņa sedza savas līderpozīcijas no uzbrūkošā Jāņa Nikela un saglabāja tās līdz pat finišam. Līdz ar to Raimis bija iekrājis 33 kvalifikācijas punktus un tiesības startēt A finālā.
Taču pirms fināla radās pamatots satraukums par Raimonda izredzēm iziet uz starta. Jāpiebilst, ka Raimonds sacīkstēs dala auto ar Lauri Sēli, kā to atļauj folkreisa noteikumi. Paši braucēji ir vienojušies, ka ziemas sezonā "ŠRT" pārstāvēs Raimonds, bet vasarā tas jau būs Lauris (tā tika nolemts, jo folkreisa nolikums paredz, ka sezonas laikā drīkst mainīt tikai vienu komandas vienību).
Trešajā iebraucienā Laura pilotētais auto pēkšņi kļuva manāmi lēnāks un kā izrādījās, tad pie vainas ir pusass. Taču par laimi abiem braucējiem rokas aug no pareizās vietas un zināšanas tehnikā arī ir līmenī, kā rezultātā, īsajā pārtraukumā līdz finālam, tika uzstādīta jauna pusass, un komandai par prieku Raimonds bija gatavs startēt finālā.

Arī B kvalifikācijas grupā, kurā bija izlikts Ermīns, bija atrodami folkreisā zināmi un augstāko pjedestāla pakāpienu izbaudījuši piloti - Raivis Riekstiņš, Ritvars Kārkliņš un citi...
Kā jau iepriekšējās sacīkstēs atklājās, tad sarts ziemā Ermīnam nav tā iecienītākā sacensību daļa, un pirmajā aplī Ermīns atradās 7-ajā pozīcijā. Vēlāk uz "'džokera" apļa rēķina pozīcija gan tika uz laiku uzlabota, tomēr finišā Ermīns ieradās kā 7-ais un ar skumjām ziņām.
Brengļu autotrase ir slavena ar savām pamatīgajām bedrēm, mīksto segumu un neprognozējamajiem tramplīniem. Šoreiz šo trases īpašību pirmais (bet ne vienīgais) upuris bija Ermīns, jeb pareizāk - viņa BMW. Kādā no neskaitāmajām trases bedrēm, neizturēja dzinēja aizsargpanna, tā salūza un kopā ar to salūza arī karteris. Rezerves karteris komandai diemžēl nebija, tādēļ no sacensībām nācās izstāties. Ermīnam līdz ar to jau otrā gonka bez punktiem.

D grupas kvalifikācijas braucienos, uz starta stājās Bahs. Agrim starts padevās krietni labāks un pēc pirmajiem līkumiem viņš ieņēma 2-o pozīciju. Taisnības labad gan jāatzīst, ka uz starta viņam bija iedalīta izdevīgā pirmā rinda, taču turpmākā taktiskā precizitāte no Agra puses bija apskaužama. Jau pirmajā aplī Bahs izvēlējās izmantot "džokera" apli, tādejādi "atbrīvojot" sev trasi turpmākajiem apļiem. Atlika vien saglabāt labi uzņemto tempu un izvirzīties vadībā, brīdī, kad džokera apli izmantos, tā brīža līderis Raimonds Tauriņš. Taču tas nebija nepieciešams, jo Tauriņa VW Golf II piemeklēja tehniskas problēmas un viņš šo braucienu nefinišēja. Iebrauciena sākumā iegūtais pārsvars ļāva Agrim finišēt pirmajā vietā bez īpašas cīņas pēdējos apļos.
Otrajā braucienā vairs nekādas priekšrocības startā Agrim nebija, jo bija jāstartē apgrieztā starta secībā, tātad no pēdējās rindas.
Startā tika izcīnīta piektā vieta un priekšā valdošā burzma, lika lemt par labu "džokera" aplim jau pirmajā aplī, taču tā pat rīkoties izvēlējās vēl vairāki priekšā esošie braucēji. Tādejādi Agrim neizdevās atbrīvoties no priekšā esošajiem lēnākajiem braucējiem un apdzīt šajā ar biezu sniega segu klātajā trasē bija ļoti sarežģīti. Taču veiksme Agri nepameta un priekšpēdējā aplī brauciena līderi pieļāva diezgan rupjas kļudas, kā rezultātā augšupejošā kreisajā līkumā, tieši pie finiša līnijas izveidojās pamatīgs sastrēgums. Agris ātri noreaģēja un izlēma izmantot vienīgo brīvo trases daļu un izspraucās garām konkurentiem gar pašu betona apmali, un izvirzījās vadībā. Bija atlicis tikai viens aplis un Bahs to arī veiksmīgi veica, caur adatas aci atkal finišējot pirmais.
Trešā brauciena starta vietas tika izvēlētas ņemot vērā iepriekšējo divu kvalifikāciju rezultātus - tātad Agrim vieta pirmajā rindā. Šis brauciens tika pavadīts bez īpaša saspringuma, jo bija jau iekrāti pietiekoši daudz punktu un uzvara vairs nebija obligāta. Mierīgā režīmā braucot, Bahiņš tomēr piedzīvoja vienu nervus kutinošu sagriešanos, bet tas rezultātu nemainīja - finišā otrā vieta un vieta pirmajā rindā uz A fināla starta.
Taču kā izrādijās, tad ar finiša karogu nekas nebeidzas. Jau pēc finiša līnijas Agra Mazdai pazuda aizmugurējais kreisais ritenis, kas komandas fanu pulkā radīja zināmu paniku.
Nekāvejoties tika sacelta trauksme un meklēti risinājumi. Trasi Agrim izdevās pamest saviem spēkiem, izskrūvējot pāris uzgriežņus no vēl atlikušajiem riteņiem.
Nelaimīgā riteņa disks bija krietni bojāts un vietā tika uzstādīts ritenis no Ermīna BMW. Trūkstošo uzgriežņu problēma tika atrisināta pateicoties krosa klases braucējam Jānim Smirnovam, kurš aizdeva riteņu uzgriežņus no sava ZAZ. Tagad arī Bahs bija gatavs finālam.

Fināls. Agris uz starta pirmajā rindā, Raimonds aiz muguras.
Pēc starta signāla vadībā izvirzijās, visas kvalifikācijas uzvarējušais un ziemā ļoti spēcīgais Ritvars Kārkliņš, Agris tur pat aiz viņa un Raimonds ceturtais. Bahiņš jau pirms starta atzina, ka ar Ritvaru viņš cīnīsies tikai labas apstākļu skritības gadījumā, jo Kārkliņš ir ļoti spēcīgs pilots un arī tehnika viņam tomēr galvas tiesu pārāka par Agra Mazdu. Otrajā vietā Agris nostabilizējās jau brauciena sākumā un nelaida nevienu tuvumā arī atlikušajos apļos, taču brauca ar rezervi un saudzēja jau iepriekš traumēto auto... Raimonds ilgu laiku turējās četriniekā, taču pāris apļus pirms finiša viņu pārspēt izdevās Raivim Riekstiņam. Piekto pozīciju Raimis pārliecinoši sargāja līdz pat beigām un ar šo rezultātu arī finišēja.

Galu gala Agris izcīnija savu pirmo sudrabu folkreisā un jau otro sacīksti pēc kārtas kāpa uz goda pjedestāla. Raimonds turpināja rādīt izcilu stabilitāti un par to saņēma 12 punktus, kas kopā ar Bahiņa izcīnītajiem 17 punktiem, ļāva gūt "ŠRT" pirmo uzvaru komandu vērtējumā!

Pēc šīs sacensības, Agris ar 32 punktiem kopvērtējuma ir ierindojies 3-jā vietā un Raimonds ir pacēlies uz 8-to vietu.
Kā jau minēts Ermīns šajā gonkā palika bez punktiem un tagad kopvērtējuma tabulā ar 2-iem punktiem ieņem 27-to vietu.
Komandu vērtējumā "Štīm Rally Team" ir nostabilizējusies 2-jā vietā ar 53 punktiem. tuvākajiem sekotājiem "Autocross.lv Folkreisa komanda" vienībai ir 26 punkti, bet stabilās līderpozīcijās joprojām atrodas "folkreisa Fabrika" ar 87-iem punktiem.

Pēc šīs sacīkstes noteikti liels paldies jāsaka Jānim Smirnovam, kurš izšķirošā momentā izlīdzēja ar uzgriežņiem!

Nākamā sacensība 19. Februārī, Vecpilī.

3. posma rezultāti -
http://www.autocross.lv/AC3/wp-content/uploads/2011-FZK-3-Brenguli.html

Kopvērtējums -
http://www.autocross.lv/AC3/wp-content/uploads/2011-FZK-Kopvērtējums1.html


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru