svētdiena, 2011. gada 23. janvāris

22.01.11. Bauska. Drāma trasē un "papīru kaujas" aizkulisēs. Ziemas kausa otrais posms.


Bauskā komanda ieradās ar tādu pašu sastāvu kā Raunā (Ermīns, Agris, Raimonds), bet jau ar uzlabotu / salabotu tehniku, pēc iepriekšējā posma traumām...
Pēc trases izstaigāšanas, komandas secinājumi - ja šajā gonkā piedalītos Miņins ar savu "četrinieku", tad viņš arī uzvarētu, jo ar pliku gumiju šeit saķere nebija atrodama, segums - gluds, ciets un biezs ledus slānis. Tas nozīmē tikai to, ka folkreisa ātruma rekordus te neviens nestādīs, taču par to nav nekāda satraukuma - apstākļi visiem vienādi, tātad cīņa būs. Ne mazāk svarīgs, un dažiem pilotiem arī izšķirošs apstāklis, šajā posmā, izrādījās sniega vaļņu neesamība trases malās, tātad atspiesties sportistiem nebija pret ko (protams izņemot konkurentus un betona bortus). Tas savukārt ļoti palielināja iespēju iestigt nesablietētajā sniegā, trases malās.

Šoreiz pirmie no "ŠRT" uz starta stājās Ermīns un Raimonds, lai cīnītos ar pārējiem 7-iem B kvalifikācijas grupā izliktajiem sportistiem. Raimonds pirmajā iebraucienā turpināja Raunā iesākto un brauca stabili, ar minimālām kļūdām, bet bez tām šoreiz neiztika neviens no 35 dalībniekiem. Ermīns jau pirms starta atzina, ka šoreiz būs ļoti grūti cīnīties par augstām vietām, jo viņam un viņa BMW šāda tipa trases neesot tās iecienītākās. Tas gan viņam neliedza priecēt skatītājus ar atraktīvu braukšanu un dažādu citu triku izpildīšanu, tajā skaitā betona apmaļu taranēšanu un rotēšanu ap savu asi trases viltīgākajās vietās...
Šādā stilā turpinot izklaidēties, Raimonds finišu sasniedza kā 4-ais, bet Ermīns 8-ais.

D grupas iebraucienā kopā ar vēl 8-iem konkurentiem uz starta izgāja Agris. Viņš, ņemot vērā pirms nedēļas Raunā gūto pieredzi, solīja iesākt piesardzīgi, taupot Mazdu, un kāpināt tempu ar katru iebraucienu. Mierīgā režīmā, atrodoties neapdraudētā 4-tajā pozīcijā, arī tika aizvadīta lielākā daļa iebrauciena, taču priekšpēdējā aplī, atrodoties diezgan stabilās līderpozīcijās, vienā no trases viltīgākajiem līkumiem, kļūdījās Raivis Riekstiņš (Mazda MX3) piedzīvojot izstāšanos no šī iebrauciena. Tas ļāva Bahiņam pacelties uz trešo vietu, kuru viņš arī saglabāja līdz pat finišam...

Pirms otrā iebrauciena, Ermīns atklāja, ka turpināšot braukt izklaides režīmā, jo kā jau viņš minēja agrāk, tad šādas slidotavas, neesot viņa iecienītākais trases tips un sezona vēl ir tikai sākusies. Taču tā noteikti neesot padošanās - mūsu komandā baltā karoga nav...
Pats otrais brauciens Ermīnam izrādījās krietni veiksmīgāks kā pirmais - ar sīkām un nebūtiskām kļūdām tikai izcīnīta 3-ā vieta.
Turpretim Raimondam šis labi uzsāktais iebrauciens beidzās ar neveiksmi - dzelteni zaļā Mazda cīņas karstumā starp pārējiem konkurentiem neatrada vietu uz trases un beidza šo braucienu sniega kupenā, tādejādi finiša līnija tika sasniegta tikai pēc nelielas evakuatora palīdzības.

Pirms sava otrā iebrauciena, arī Agris ziņoja, ka auto ir ļoti grūti vadāms uz šēda seguma turklāt šādā konkurencē reti kad var braukt pa savu iecerēto trajektoriju, bet, tā pat kā Ermīns un Raimonds, Agris ļāva visiem nojaust, ka bez cīņas neviens viņam priekšā netiks.
Kā jau iepriekš solījis, Bahs kāpināja tempu un arī šoreiz finišu sasniedz trešais, kas jau ļāva cerēt par iekļūšanu A finālā, bez dalības C un B finālos.

Trešajā kvalifikācijā, Raimonds atkārtoja pimā brauciena rezultātu (4), līdz ar to kvalifikāciju iebraucienos nopelnot 16 punktus un iespēju turpināt sacīkstes.
Ermīns turpināja nesaspringt un izmantojot citu kļūdas, ar katru apli uzlaboja savu pozīciju. Neveiksmīgi, bet kāda sīka kļūmīte lika arī Ermīnam vienu no kvalifikācijām pabeigt ar evakuatora palīdzību. Ermīna kontā pēc pēdējas kvalifikācijas bija 8 punkti, kas nozīmēja, ka viņa turpmākās izredzes izšķirsies C finālā, kurā bija nepieciešama vismaz 2-ā vieta.

Bahiņa vienīgais uzdevums bija trešo braucienu pabeigt bez kļūdām un tehniskām ķibelēm, jo iespēja turpināt gonku jau bija nodrošināta. Agris to arī godam paveica, un finišēja 4-jā vietā, kopumā kvalifikācijā nopelnot 28 punktus un iekļustot pa taisno A finālā.

C finālā Ermīns bija atguvis pārliecību par sevi un savu sportenieku un kļuva ātrāks ar katru apli, jo zaudēt vairs nebija ko. Šoreiz tas diemžēl neatmaksājās. Pirms tā paša Riekstiņam liktenīgā līkuma Ermīns saprata, ka uzņemtais ātrums taisnē ir par lielu un pieņēma lēmumu neriskēt griežot līkumā, bet braukt sniegā, līkuma ārmalā. Šajā kupenā, kopā ar viņa BMW buksēšanas āķi, šoreiz beidzās arī viņa paša sacīkste.
Turpmākās cerības par punktu pelnīšanu tika liktas uz Agri un uz Raimondu. Pēdējam no viņiem vēl nācās cīnīties B finālā, kurā ļoti saspringtā cīņā tika iegūta 4-ā vieta. Sacensību kopvērtējumā tas ļāva ierindoties 12-ajā vietā, bet fināls šoreiz izpalika.

Bija pienācis lielā fināla laiks un pie starta līnijas "ŠRT" sūtīja autosportā rūdīto Agri, kurš to bija godam nopelnījis kvalifikācijā.
Starts uz slidenā seguma neizdevās fināla cienīgs, taču turpmākā drāma trasē liecināja par Bahiņa nervu rūdījumu un meistarību taktiski izmantot trases īpatnības, un sāncenšu kļūdas...
Pirmais aplis tika aizvadīts trešajā vietā sīvi cīnoties gan ar priekšā, gan aizmugurē braucošajiem. Nākamajos pāris apļos dažas pozīcijas tika zaudētas, taču spriedze trasē ar to nemazinājās, jo praktiski visus braucējus šķīra tikai sekundes un centimetri, un šādā trasē katra mazākā kļūda varēja visu mainīt. Jau otrajā aplī par upuriem šajā kaujā kļuva Mareks Dainis (tautā saukts arī par [Ex] da Bass) un Dāvis Tobiass. Vienā no ātrākajām trases vietām kļūdījās Mareks, un Dāvis vairs nespēdams neko glābt piedzīvoja pamatīgu sadursmi ar jau apstājušos Mareka auto. Pēc šī negadījuma, sacīksti saviem spēkiem turpināt spēja tikai Mareks, tiesa gan ar "klibu" auto un zaudējot teju vai veselu apli.
Turpmākajos apļos, ļoti dramatiskā cīņā Bahs bija iekarojis stabilu 4-to vietu, un nezaudēja to pat par spīti tam, ka tika piedzīvotas divas pamatīgas sagriešanās...

Taču ar to vēl viss nebija galā. Pēc sacīkstes tiesneši saņēma protestu par uzvarētāja (Artūra Bāriņa) auto neatbilstību tehniskajiem noteikumiem, un pēc tehniskās pārbaudes Artūrs tika diskvalificēts. Un tas nozīmēja, ka Bahs ir izcīnījis savu pirmo pjedestālu folkreisā, un 15 punktus. Arī Raimonds līdz ar to pacēlās par vietu augstāk un saņēma 6-us punktus.

Gonka kopumā bija izdevusies, ja neskaita Ermīna neveiksmi, taču viņš sola reabilitēties jau nākamajā sacīkstē Brenguļos, kas notiks 6-ajā Februārī.
Pēc šīs gonkas "Štīm Rally Team" ar 24 punktiem ieņem otro vietu, dalot to ar "Raunas Bruģakmens" vienību, kura ir izcīnijusi tik pat punktus. Krietni priekšā ir izrāvusies komanda "Folkreisa Fabrika" ar 62 punktiem, bet par vienu punktu atpaliek un 4-to vietu ieņem "Autocross.lv Folkreisa Komanda".

Individuālajā vērtējumā, pēc diviem posmiem, Agris ieņem 8-to vietu ar 15 punktiem, Raimondam 7 punkti un 16 vieta, bet Ermīnam 2 punkti un 23 vieta.

Bauskas rezultāti šeit -

http://www.autocross.lv/AC3/wp-content/uploads/2011-FZK-2-Musa.html


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru