svētdiena, 2010. gada 4. jūlijs

Karsta sestdiena Skrundā. 03.07.10.



Sestdien paviesojāmies Skrundā, kur uz urrā notika folkreisa vasaras kausa 3-ais posms un folkreisa Kurzemes kausa 2-ais posms. Jau pirms starta šī gonka izcēlās no vairākiem aspektiem - pirmkārt tā bija folkreisa 1 gada jubilejas gonka, kopš folkreiss ir ieviests Latvijas autosportā, otrkārt pieteikto dalībnieku saraksts bija rekordliels - 21, un treškārt šī bija debijas sacīkste, folkreisa disciplīnā, mūsu komandas autosporta leģendai un "režimku" faķīram Bahiņam (a.k.a. Agrim Bahmanim).
Karsts šai sestdienā bija, ne tikai gaiss, bet arī cīņas trasē...
Ar Ermīnu viss bija skaidrs - ir jāceļ starts, bet par Bahiņu nekas nebija zināms. Tā nu, ar zināmu stresu fanu zonā, tika sagaidīts pirmais kvalifikācijs starts - Ermīns ar Agri blakus viens otram pie starta līnijas. Taču pēc starta signāla fani neizpratnē - slavenais starta karalis Ermīns, un ne mazāk slavenais Bahs, starta taisnē paliek aizmugurē konkurentiem. Bet uzreiz arī ir atbilde uz jautājumu - starta taisne ir svaigi pļauta zāle - BMW gluži vienkārši nekustās no vietas, jo riepu protektora trūkuma un jaudas pārpilnības dēļ, dzenošie riteņi buksē. Mazda (leģendas svaigi būvētais auto) savukārt ir aprīkota ar pārāk liela diametra priekšējiem (velkošajiem) riteņiem un mazjaudīgais dzinējs neceļ... Šis jaudas trūkums arī ir par iemeslu tam, ka Mazda acīmredzami atpaliek līkumu izejās un taisnēs tieši pēc līkumiem. Priecē tikai Bahiņa bezbailība, ātrums un pārliecinošā mašīnas savaldīšana līkumu ieejās un līkumos.
Folkreisa disciplīnā pieredzējušākais Ermīns tajā paša laikā izklaidējas un pārbauda līdzjutēju nervus braukdams gandrīz ar durvīm pa zemi. Šī, kaskadieru trika cienīgā, izgājiena laikā, Ermīns gandrīz paspēj iestumt bortā savu komandas biedru Agri, taču pateicoties abu sportistu profesionalitātei un spējai zibenīgi novērtēt situāciju, viss beidzas bez pārpratumiem...
Pēc otrās kvalifikācijas viesojoties servisa zonā, priecē tas, ka tādi sīkumi kā jaudas trūkums un nepareiza riepu izvēle, nespēj izsist no sliedēm autosportā rūdīto Agri... Bahmaņa Mazdai tiek uzliktas mazāka diametra priekšējās riepas, un tas liek cerēt uz konkurētspējas parādīšanos iepriekšējo braucienu vājajās vietās. Ermīns savam BMW regulējumus nemaina, jo, kā atzīst pats sportists, pirmsstarta šaubas par sportenieka tehnisko stāvokli nav sevi attaisnojušas un auto darbojas par 90% nevainojami.
Atlikušajos divos kvalifikācijas braucienos Ermīns vairs neaizklaidējas un koncentrējas uz iekļūšanu kopvērtējuma labāko "astotniekā", lai nodrošinātu iekļūšanu A finālā, tas viņam arī godam izdevās.
Bahiņš otro kvalifikācijas daļu brauca neiespringstot par rezultātiem, bet turpinot aprast ar jauno auto, un meklējot pareizos auto regulējumus turpmākajām sacīkstēm. Jāsaka, ka arī viņam tas izdevās godam, jo B finālā viņš pārliecinoši finišēja otrais, turklāt visa brauciena garumā mina uz papēžiem priekšā esošajam konkurentam. Otrā vieta B finālā automātiski nozīmēja iekļūšanu A finālā, un tas savukārt nozīmēja, ka A finālā uz starta stāsies abas "Štīm Rally Team" ekipāžas. Tas nepārprotami radīja neviltotu prieku komandas fanu pulkā...
Finālā, pirmajā aplī, līdz "džokera" līkumam, Bahiņš un Ertillus bija ierindojušies attiecīgi 9-tajā un 10-tajā vietā. Turpmākajos apļos gan Ermīns, gan Agris sparīgi iesaistījās cīņās ar konkurentiem. Ermīnam diemžēl šo cīņu rezultātā nācās piedzīvot sadursmi ar konkurentu un līdz ar to - izstāšanos. Bahs, neskatoties uz komandas biedra neveiksmi, turpināja cīnīties un tādejādi ieguva 6-to vietu savā debijas folkreisa gonkā... Ņemot vērā, ka šajā sacīkste Bahiņam bija jācīnās, ne tikai ar konkurentiem, bet arī ar jaunā auto bērnu slimībām un jāmeklē pareizie regulējumi, šī sestā vieta ir lielisks rezultāts.

Vasaras kausa kopvērtējumā Ermīns ar 24-iem punktiem ir pacēlies uz 7-to vietu, bet Agris pēc šī posma ieņem 16-to vietu ar 11 punktiem.

Nākamo posmu Jelgavā "ŠRT" izlaidīs, bet Jēkabpils posms augustā vēl ir zem jautājuma zīmes...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru